Вітаю всіх на веб-квесті
"Ми - за безпечний Інтернет"
"Ми - за безпечний Інтернет"
Мета проекту:
- Звернути увагу школярів на власну безпеку при використанні мережі Інтернет і навчити правилам безпеки і мережевого етикету.
- Допомогти дітям донести важливу інформацію щодо безпеки в Інтернеті і мережевому етикеті своїм батькам і іншим дорослим.
Вступ:
Інтернет міцно увійшов в життя практично кожної людини. Дуже багато хто вже не уявляє своє життя без цього досягнення техніки. Можливості Інтернету безмежні. Однак, все частіше лунають промови про те, що Інтернет - це чума 21 століття. В Youtube з'являються ролики накшталт такого:
Чи настільки все погано як показано в ролику? Спробуємо оцінити, пройшовши цей веб-квест
Учасники квесту:
учні 5-11 класів
Правила роботи над веб-квестом:
Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 людини і вибрати для кожної команди відповідну роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному.
У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати і представити звіт про виконану роботу в зазначеному в завданнях вигляді. Завданнями веб-квесту є окремі блоки питань і переліки адрес Інтернет, де можна отримати необхідну інформацію.
Після завершення роботи над квестом проводиться публічний захист робіт (звіт) у вигляді презентації. З кожної команди будуть виступати по одному учаснику.
Кожна мікрогрупа повинна в результаті роботи відповісти на головне питання веб-квесту:
- У чому проявляються небезпеки мережі Інтернет і що означає безпечний Інтернет?
Після завершення роботи над квестом проводиться публічний захист робіт (звіт) у вигляді презентації. З кожної команди будуть виступати по одному учаснику.
Кожна мікрогрупа повинна в результаті роботи відповісти на головне питання веб-квесту:
- У чому проявляються небезпеки мережі Інтернет і що означає безпечний Інтернет?
Основні критерії публічного звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід (дизайн оформлення звіту квесту і технічне виконання).
Сюжет квесту:
Одного разу хлопчикові Віті на день народження подарували комп'ютер. На наступний день він прийшов зі школи, батьків вдома не було. Він зробив все уроки і включив комп'ютер, зайшов в Інтернет. Там він ходив по сайтам, читав посилання, став грати в якусь гру і випадково натиснув не ту кнопку. Комп'ютер запищав, затріщав, і Вітю затягнуло в Інтернет. Він виявився заплутаним в щільну павутину, пробував він звільнитися, рвати нитки, але, на жаль, у нього нічого не виходило. Сів він, заплакав. Настав вечір. Батьки Віті повернувшись додому, побачили, що сина немає вдома, а комп'ютер був включений. Тоді вони зрозуміли в чому справа. Папа сів за комп'ютер і став шукати сина в Інтернеті. Але, на жаль, і у тата, і у мами, було дуже мало знань про Інтернет і повернути сина вони не могли. Послали вони тоді сигнал SOS у чати і форуми, і інформація про горе хлопчика розлетілася по тонким ниткам на всі боки, пробігла по сотні серверів і ось дійшла до нас. Наше завдання, об'єднатися в кілька груп, розібратися у всіх складнощах мережі і знаннями нашими помогти хлопчику вибратися з павутини і швидше повернутися додому.
Інструкція учасникам:
- Ознайомтесь з темою та метою квесту
- Об'єднайтесь у трійки:
- Визначтесь з роллю:
- Історики
- Правозахисники
- Модератори Інтернет-спільноти
- Політики
- Психологи
- Служб статистики
- Консультанти з програмного забезпечення
- Заповніть дані про команду :
- Ознайомтеся з завданнями своєї ролі .
- Вивчіть список ресурсів
- Дослідіть інформаційні ресурси за своєю роллю
- Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту, в залежності від обраної форми представлення
- Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації
- Обговоріть результати роботи в мікрогрупі
- Підготуйтесь до захисту веб-квесту.
Завдання 1
Завдання 1 - однакове для усіх груп:
Завдання 2
Кожна група виконує своє завдання, для опрацювання необхідно ознайомитись з матеріалами вказаних під завданнями джерел:
- Історики: дослідити основні віхи в історії розвитку Інтернет, поняття Веб 2.0, створити тайм-лінію
- Правозахисники: розглянути правові аспекти інтернет-піратства, порушення авторського права та як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом, чи можна розміщувати викачані з мережі картинки, тексти, музику, відповідальність передбачену за невиконання вимог законодавства.
- Модератори Інтернет-спільноти: перелік найпопулярніших соцмереж,чим небезпечні соціальні мережі для дітей, яку інформацію не слід вказувати у соцмережі, чи можна викладати свої фото з друзями, як реагувати на негатив у соцмережах
- Користувачі мережі: опишіть, які послуги надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет, яких потрібно дотримуватися правил мережевого етикету. Наведіть список корисних для школярів освітніх сайтів
- Психологи: визначити ознаки інтернет-залежності, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі, та що собою представляє кібернасилля і які його види. Запропонувати пам'ятку, як не стати жертвою кібернасилля
- Служба статистики: дізнатися про результати статистичних досліджень стосовно безпеки в Інтернеті, провести власне дослідження серед людей різних вікових груп стосовно виду послуг, якими вони користуються найчастіше, скільки часу в день проводять в мережі та які засоби безпеки використовують, в яких соц.мережах зареєстровані, чи зустрічались з віртуальними знайомими в реальному житті, чи були випадки негативного впливу Інтернету, чи стикались з насиллям в Інтернеті.
- Консультанти з програмного забезпечення: охарактеризувати найпоширеніші класи комп’ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того розглянути і інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп’ютер від інших інтернет-небезпек.
Джерела:
- https://sites.google.com/site/webquest4you/bezpecna-robota-v-interneti
- http://www.onlandia.org.ua
- ttp://www.youtube.com/watch?v=MfTGJJmDP50&feature=related
- http://www.viruslist.com
- https://www.youtube.com/watch?v=z2tD0Ug6_w0
- http://bezpeka.ho.ua
- http://www.avast.com
- http://www.patent.net.ua
- http://udau.edu.ua
- https://www.google.com/intl/uk/safetycenter/everyone/start/
- http://netiketka.4uth.gov.ua/etiquette-video-communication
- http://netiketka.4uth.gov.ua/netiket-2-0/virtual-dating-advice-young
- http://bezpeka.kyivstar.ua
- https://bhub.com.ua/ua/news/psihologiya/ostorozhno-heitery-kak-reagirovat-na-negativ-v-sotssetyah
- http://nadoest.com/sho-take-kompyuterne-piratstvo-vidi-ta-prichini-viniknennya-pi
- http://batop.ru/10-veshchey-kotorye-opasno-razmeshchat-na-stranice-vkontakte
- http://allvkontakte.com/chem-opasen-vkontakte.html
Завдання 3
Пройдіть підсумкове тестування (кожен учасник індивідуально):
Завдання 4
Запишіть обіцянку від групи про безпечне користування Інтернетом у 2017 році:
Підсумок:
От і підійшов кінця наш веб-квест. Завдяки вашим старанням хлопчик Вова повернувся нарешті додому. В подальшому, сподіваюсь, користуючись вами сформульованими правилами, ні він, ні, ви не втрапите у пастку тенет Інтернету, а подорож ним завжди буде цікавою і корисною.
Комментариев нет:
Отправить комментарий