Веб-квест

  Вітаю всіх на веб-квесті 
"Ми - за безпечний Інтернет"

Мета проекту:

  • Звернути увагу школярів на власну безпеку при використанні мережі Інтернет і навчити правилам безпеки і мережевого етикету.
  • Допомогти дітям донести важливу інформацію щодо безпеки в Інтернеті і мережевому етикеті своїм батькам і іншим дорослим.

Вступ:

Інтернет міцно увійшов в життя практично кожної людини. Дуже багато хто вже не уявляє своє життя без цього досягнення техніки. Можливості Інтернету безмежні. Однак, все частіше лунають промови про те, що Інтернет - це чума 21 століття. В Youtube з'являються ролики накшталт такого:

Чи настільки все погано як показано в ролику? Спробуємо оцінити, пройшовши цей веб-квест

 

 Учасники квесту: 

учні 5-11 класів

Правила роботи над веб-квестом:

Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 людини і вибрати для кожної команди відповідну роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному.
У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати і представити звіт про виконану роботу в зазначеному в завданнях вигляді. Завданнями веб-квесту є окремі блоки питань і переліки адрес Інтернет, де можна отримати необхідну інформацію.
Після завершення роботи над квестом проводиться публічний захист робіт (звіт) у вигляді презентації. З кожної команди будуть виступати по одному учаснику. 
 Кожна мікрогрупа повинна в результаті роботи відповісти на головне питання веб-квесту:
 - У чому проявляються небезпеки мережі Інтернет і що означає безпечний Інтернет?

Основні критерії публічного звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід (дизайн оформлення звіту квесту і технічне виконання).

Сюжет квесту:

Одного разу хлопчикові Віті на день народження подарували комп'ютер. На наступний день він прийшов зі школи, батьків вдома не було. Він зробив все уроки і включив комп'ютер, зайшов в Інтернет. Там він ходив по сайтам, читав посилання, став грати в якусь гру і випадково натиснув не ту кнопку. Комп'ютер запищав, затріщав, і Вітю затягнуло в Інтернет. Він виявився заплутаним в щільну павутину, пробував він звільнитися, рвати нитки, але, на жаль, у нього нічого не виходило. Сів він, заплакав. Настав вечір. Батьки Віті повернувшись додому, побачили, що сина немає вдома, а комп'ютер був включений. Тоді вони зрозуміли в чому справа. Папа сів за комп'ютер і став шукати сина в Інтернеті. Але, на жаль, і у тата, і у мами, було дуже мало знань про Інтернет і повернути сина вони не могли. Послали вони тоді сигнал SOS у чати і форуми, і інформація про горе хлопчика розлетілася по тонким ниткам на всі боки, пробігла по сотні серверів і ось дійшла до нас. Наше завдання, об'єднатися в кілька груп, розібратися у всіх складнощах мережі і знаннями нашими помогти хлопчику вибратися з павутини і швидше повернутися додому.

  Інструкція учасникам:

  1. Ознайомтесь з темою та метою квесту
  2. Об'єднайтесь у трійки:    
  3. Визначтесь з роллю:
    •  Історики
    • Правозахисники
    • Модератори Інтернет-спільноти
    • Політики
    • Психологи 
    • Служб статистики
    • Консультанти з програмного забезпечення
  4. Заповніть дані про команду :
     
  5.  Ознайомтеся з завданнями своєї ролі .
  6.  Вивчіть список ресурсів
  7.  Дослідіть інформаційні ресурси за своєю роллю
  8.  Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту, в залежності від обраної форми представлення
  9. Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації
  10.  Обговоріть результати роботи в мікрогрупі
  11. Підготуйтесь до захисту веб-квесту.  
    

Завдання 1


Завдання 1 - однакове для усіх груп:




Завдання 2


Кожна група виконує своє завдання, для опрацювання необхідно ознайомитись з матеріалами вказаних під завданнями джерел:

  • Історики: дослідити основні віхи в історії розвитку Інтернет, поняття Веб 2.0, створити тайм-лінію
  • Правозахисники: розглянути правові аспекти інтернет-піратства, порушення авторського права та як правильно розміщувати інформацію в мережі, щоб потім не зіткнутися з плагіатом, чи можна розміщувати викачані з мережі картинки, тексти, музику,  відповідальність передбачену за невиконання вимог законодавства. 
  • Модератори Інтернет-спільноти: перелік найпопулярніших соцмереж,чим небезпечні соціальні мережі для дітей, яку інформацію не слід вказувати у соцмережі, чи можна викладати свої фото з друзями, як реагувати на негатив у соцмережах
  •  Користувачі мережі: опишіть, які послуги надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет, яких потрібно дотримуватися правил мережевого етикету. Наведіть список корисних для школярів освітніх сайтів  
  • Психологи:  визначити ознаки інтернет-залежності, чим небезпечна недостовірна інформація в мережі, та що собою представляє кібернасилля і які його види. Запропонувати пам'ятку, як не стати жертвою кібернасилля
  • Служба статистики: дізнатися про результати статистичних досліджень стосовно безпеки в Інтернеті, провести власне дослідження серед людей різних вікових груп стосовно виду послуг, якими вони користуються найчастіше, скільки часу в день проводять в мережі та які засоби безпеки використовують, в яких соц.мережах зареєстровані, чи зустрічались з віртуальними знайомими в реальному житті, чи були випадки негативного впливу Інтернету, чи стикались з насиллям в Інтернеті.  
  • Консультанти з програмного забезпечення: охарактеризувати найпоширеніші класи комп’ютерних вірусів, описати сучасні засоби антивірусного захисту та порівняти можливості декількох програм. Крім того розглянути і інше програмне забезпечення, яке дозволить убезпечити комп’ютер від інших інтернет-небезпек.
 

Джерела:
 

Завдання 3


Пройдіть підсумкове тестування (кожен учасник індивідуально):

  

Завдання 4


Запишіть обіцянку від групи про безпечне користування Інтернетом у 2017 році:

  
       


Підсумок:



От і підійшов кінця наш веб-квест. Завдяки вашим старанням хлопчик Вова повернувся нарешті додому. В подальшому, сподіваюсь, користуючись вами сформульованими правилами, ні він, ні,  ви не втрапите у пастку тенет Інтернету, а подорож ним завжди буде цікавою і корисною.


Використані джерела:

Комментариев нет:

Отправить комментарий